Al meu adorabil:

marți, 15 decembrie 2009

Priviri în gol

2:38 (la începuturile zilei), privesc în gol. O melodie îmi sună subţirel în ureche. Sufletul meu se îndepartează vibrând în libertate. Ce vreau? 2:55, privesc în gol. Crengile copacilor se mişcă unduitor dincolo de fereastra mea. Un cor gregorian îmi atinge visul unor trăiri îndepărtate. Privesc în gol, 3:01. O gâză trecătoare de noapte face spirale de balerină în faţa mea. Mă mângâie cu graţia ei. Dincolo de fereastră, dincolo de crengile negre, două felinare îndepărtate, portocalii şi oblice se îndreaptă spre mine, ca doi ochi de demon, pătrunzători. 3:15, privesc în gol, privesc în focul privirii de dincolo de geam şi de timp. Trei pânze strâmbe cu maci roşii, pe-un perete, se unduiesc în acorduri grave de vioară. Demoni înveşmântaţi în mantii nesfârşite trec în procesiune mânându-şi caii suri în pas uşor printre crengile dezgolite şi negre. Privesc în gol, 3:29. I-am înfruntat, în alte timpuri, şi i-am adorat. Am fost cu genunchii zdrobiţi şi palmele sângerânde în apele învolburate ale râului rece care le-a regenerat. M-am prăbuşit pe mărăcini cu gâtul frânt, cu trupul sfărâmat, privind în sus fără să pot clipi sau respira, iar pescăruşii cu pene zburlite mi-au redat simţirile. 3:47, privesc în gol. Ochi de demon oglindiţi în săbii viforoase mărşăluiesc sub sclipirea lunii. Am luptat cu ei, dincolo de timp, şi i-am iubit. Am plutit în galopul unui cal roib printre crengile sterpe ale copacilor care mi-au rănit obrajii şi coapsele, iar vântul tăios de iarnă mi-a redat strălucirea. Două felinare privesc goale spre mine de după fereastră. Ce vreau? Lumina lustrei se reflectă în geam, la fel şi gâza trecătoare în baletul său graţios. La fel şi melodia subţirică în urechile şi zâmbetul meu. Privesc în gol, 3:56.

Un comentariu:

Unknown spunea...

cat ai mai privit in gol?