Al meu adorabil:

duminică, 16 decembrie 2012

Făcători de bine...şi binefăcători

Să mă ferească "Înger îngeraşul meu" de cei care vor să-mi facă bine din proprie iniţiativă şi cum cred ei că e bine. Încerc să înţeleg şi să nu uit că au intenţii bune, dar e ca un făcut, cei care zic că mă iubesc mai tare şi că din mare drag şi preocupare mă ajută, ăia îmi mai bagă încă un cuţit în spate. Şi nu oricând, nu nu, căci atunci când eu sunt veselă şi în direcţia "spre sus" stau liniştiţi, ci atunci când mi-e mai greu şi sunt în ape mlăştinoase, atunci aceşti "făcător de bine" zic că din iubire mă ajută sărindu-mi în cap... uită că de fapt, când sari în capul cuiva rezultatul e de mai multă greutate... deci scufundare.
După mai multe secole în care "făcătorii de bine" mi-au dat câte un "avânt"  bine intenţionat atunci când eram la marginea gropilor (norocoasă mai sunt că n-am stat pe marginea hăurilor) tot am învăţat cîteva lucruri utile:
* să mă feresc de făcătorii de bine şi să nu-i iau în serios, că-i groasă treaba, te pot juca emoţional şi arunca în deprimare, în decizii impulsive , furii etc., tocmai în momentele când ai nevoie de mai multă încredere, de minte aerisită şi limpede
* să-mi aleg cu mare mare grijă binefăcătorii
* că sunt doar două moduri în care poţi da ajutor real cuiva: atunci când ţi se cere clar "ajută-mă cu aia", scurt şi la obiect şi atunci mare ajutor mai e; sau când eşti foarte înţelept, înţelept în general sau înţelept într-o privinţă, dar nu că aşa te crezi tu, sau că ai vreo vârstă înaintată sau că eşti prieten rudă şi apropiat al cuiva... ci înţelepciune reală demonstrată prin felul în care străluceşte viaţa ta şi tu personal cu străluciri de bine.
Altfel, e ca şi cum tu ai avea nevoie de lămâie să-ţi ia greaţa de la stomac şi cineva bine intenţionat şi iubitor îţi dă kiwi... doar că fructul ăsta kiwi îţi dă bila peste cap, şi rămâi şi cu greaţa la stomac şi cu nevoia acută de lămâie şi cu răul de la bilă... şi cu bonus extra special faptul că eşti dezamăgit că tocmai ăla mai drag ţi-a făcut rău când îţi era deja rău.
Până la urmă în toată povestea asta nu-i nimeni vinovat, chiar dacă făcătorii de bine mă scot din minţi uneori ...  în povestea asta, ca în majoritatea poveştilor, tot despre cum să-ţi păzeşti bine funduleţul e vorba.


Niciun comentariu: