Al meu adorabil:

miercuri, 16 mai 2012

Toleranta pentru tensionati

Nu poti sa te superi pe oamenii tensionati, zau ca nu. Nu te poti supara pe ei cand intelegi ce efecte produce tensiunea si stresul psihic asupra ta si automat si asupra celorlalti, ca doar nu or fi ei mai din piatra facuti decat tine.
Azi m-am lamurit. In conditii de stres, persoanelor li se accentueaza anumite trasaturi, de obicei nu cele mai simpatice, devin exacerbate pana la absurd si sacaiala.
Un individ care se da de obicei in spectacol, ca sa fie miez, cand e pus in fata unui examen, de stres, se da si mai tare in stamba pana ajunge sa para copil tembel. Unul care de obicei se incrunta, cand vine vorba sa dea un examen, se incrunta si mai tare pana i se innegreste fata. Altul care de obicei spune rautati are tendinta sa arunce rautati mai mari. O mini smiorcaita devine sub stres o mare smiorcaita.
Treaba e ca toate manifestarile astea sunt de fapt scuturi de aparare naturale in fata stresului si a momentului tensionat. Stiu ca-ti vine uneori sa le dai cu ceva in cap acestor tensionati, dar nu e din rautate... e doar strigat de ajutor.
Purtandu-mi propria tensiune in carca si in reactii amplificate, azi am fraternizat cu cei cu comportamente stupide, caraghioase, enervante de la stres si emotii de examen, caci i-am vazut pe toti cu drag, la fel ca si pe mine, dincolo de scuturile noastre.